Ur-Bingo

Denne aktivitet kan bruges med hele klassen. Lad eleverne udfylde deres egen spilleplade. Spil ur-bingo med dem. Find både tid-generator og spilleplader her.

Fremgangsmåde:

Inden

  1. Overvej om der skal spilles på analoge eller digitale spilleplader.
  2. Overvej om der skal spilles med hele timer, hele og halve timer, kvarter m.m.
  3. Overvej, hvor mange spillefelter, der skal udfyldes (der er 15 i alt)

Start

  1. Udlever en spilleplade til hver elev.
  2. Lad eleverne gætte, hvilke tidspunkter der bliver trukket.
  3. Brug evt. det analoge ur til at generere tilfældige tidspunkter.
  4. Hvis eleven får alle tidspunkter på sin spilleplade har eleven bingo.

    Materialer:

 

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>